flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ОСКАРЖЕННЯ НЕНАЛЕЖНОЇ ПОВЕДІНКИ ПРАЦІВНИКА СУДУ 

Дії та бездіяльність працівника апарату суду (державного службовця) можуть бути оскаржені особою, яка вважає, що її права порушено.

Статтею 40 Конституції України передбачено право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до статті 55 Конституції, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Статтею 17 Закону України «Про звернення громадян» передбачено, що скарга на дії, що оскаржуються, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.

Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

Рішення державного органу, який розглядав скаргу, в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено до суду, зокрема до адміністративного суду в термін, передбачений статтею 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

КУДИ ПОДАВАТИ СКАРГУ

Якщо під час візиту (звернення) до суду Ви зіштовхнулися з неналежним виконанням своїх обов’язків (неналежною поведінкою) працівника апарату суду, Ви можете звернутися зі скаргою на ім’я голови суду (його заступника) та/або керівника апарату суду.

Незалежно від того, кому адресується скарга на дії судді чи працівника суду, вона має бути:

1) найменування органу, по­садової особи, якому (якій) адресується заява;

2) прізви­ще, ім’я, по-батькові скаржника, адреса місця проживан­ня, номер телефону, адреса електронної пошти (якщо є);

3) назва документа (скарга на дії/бездіяльність судді/ працівника апарату суду);

4) інформація про те, у чому саме полягають неналежні дії судді або працівника суду з посиланням на докази, які підтверджують викладені обста­вини;

5) вимоги, які висуваються у зв’язку з неналежною поведінкою судді або працівника суду;

6) перелік доданих матеріалів;

7) підпис скаржника із зазначенням дати.

Якщо заява подається від імені особи її представником, повноваження представника мають бути підтверджені від­повідним документом, зокрема довіреністю (копію потріб­но додати до заяви).

Заяву слід надіслати поштою на адресу органу, якому вона подається, або особисто передати до відповідного органу (копію заяви зі штампом органу та реєстраційним номером бажано залишити у себе).

 

 ЗРАЗОК СКАРГИ, ЩО ПОДАЄТЬСЯ В АДМІНІСТРАТИВНОМУ ПОРЯДКУ

_____________________ Назва суду

___________________________________________

(адреса суду, поштовий індекс)

Заявник: ____________________________

( П.І.Б.)

___________________________________________

(адреса заявника, поштовий індекс)

Особа рішення, дія або бездіяльність, якої оскаржується: ____________________________

(посада, П.І.Б.)

___________________________________________

(адреса, поштовий індекс)

СКАРГА

на рішення, дію (бездіяльність) суду і його посадових осіб

__________________________________________________________________

(інформація про те, у чому саме полягають неналежні дії судді або працівника суду з

посиланням на докази, які підтверджують викладені обста­вини)

ПРОШУ:

___________________________________________________________________________

(вимоги, які висуваються у зв’язку з неналежною поведінкою судді або працівника суду)

 

Додатки:

 

Дата

Підпис