flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Корисна інформація щодо користування підсистемою «Електронний суд».

07 лютого 2019, 15:34

Шановні громадяни!


Звертаємо Вашу увагу на деякі особливості користування підсистемою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи - «Електронний суд».

Нагадаємо, що з січня 2019 року розпочалася експлуатація у тестовому режимі сервісу «Електронний суд». Метою функціонування даного сервісу є забезпечення можливості обміну електронними документами між учасниками судового процесу. Тобто надається можливість користувачеві подавати позовні заяви та інші передбачені законом процесуальні документи, що подаються до суду і можуть бути предметом судового розгляду, а також отримувати судові рішення та інші електронні документи.

Для отримання доступу до сервісу «Електронний суд» необхідно здійснити реєстрацію власного електронного кабінету (https://id.court.gov.ua/) (Відеоінструкція щодо налаштування електронного кабінету - https://www.youtube.com/watch?v=aGFpdKfP7Ac).
Поряд з цим, варто звернути увагу й на те, що реєстрація та подальша можливість користування сервісом здійснюється виключного за допомогою електронного цифрового підпису (електронний підпис) користувача.

Відповідно до положень Закону України про електронні довірчі послуги, електронний підпис (ЕП) — електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис.
Тобто, електронний підпис є аналогом власноручного підпису, за допомогою якого можна встановити конкретну людину, яка підписала документ, а також свідчить про те, що документ є в завершеному вигляді та має юридичну силу.

Отримати ЕП може як фізична так і юридична особа в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК) за умови надання відповідних документів (зокрема, заповнена та підписана реєстраційна картка встановленого зразка, копія паспорта, копія картки платника податку, тощо (більш детально на сайтах надавачів послуг). 
Перелік надавачів електронних довірчих послуг на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України за посиланням:https://czo.gov.ua/ca-registry

За загальним правилом, строк дії електронних ключів, не перевищує два роки з моменту їх формування. 
Після закінчення цього терміну, для застосування електронного ключа, необхідно здійснити повторне отримання послуг. Також, слід скасувати попередній електронний ключ (навіть якщо строк його дії ще не закінчився), у разі отримання нового.